Wednesday, August 21, 2013

Poster Carta Bunyi Bacalah Anakku

Hari ni nak share product baru Readnetwork, Poster Carta Bunyi Bacalah Anakku.



Kalau dulu kita beli Poster ABC untuk ajar nama-nama huruf, sekarang ni kita boleh beli Poster Bunyi/fonik Bacalah Anakku untuk ajar bunyi-bunyi asas yang paling kecil dalam Bahasa Melayu. Senang untuk ibu bapa dan guru buat quick revision. Bagitau anak/pelajar "Sebutkan bunyi huruf yang Mama/Cikgu tunjuk."

 Yang bestnya poster ni ajar anak kita(dan juga kita), macamana nak tulis setiap huruf dengan betul. Anak-anak seawal 2 1/2 tahun boleh diajar menekap huruf menggunakan jari(Kemahiran awal tulis). Use the poster to do this. Pastikan kita tampal poster pada paras mata anak kita ye.

Jangan lupa pada peringkat anak-anak sedang belajar membaca, pastikan mereka menyebut bunyi apabila ditunjuk huruf.

Kalau kita dah lupa nak sebut bunyi boleh tengok video di bawah.




Bila anak DAH LANCAR membaca, poster ni boleh pula digunakan untuk memperkenalkan nama huruf ABC(ei, bi, si).  Tunjuk huruf 'a' pada anak/pelajar dan tanya "Ini bunyi apa?" Anak/Pelajar akan menjawab "aa"(sebab kita dan ajar kan). Beritahunya, "Bunyi 'aa' namnya 'ei'." Ulangilah langkah ini untuk memperkenalkan ABC(ei,bi,si), nama huruf, untuk bunyi-bunyi seterusnya.

Poster ini sesuai digunakan oleh ibubapa, pengasuh taska, guru tadika/prasekolah dan juga guru sekolah rendah. Ia boleh ditampal di mana-mana saje. Gunakan Blutack Fabercastell sebagai pelakat supaya dinding rumah/sekolah tak rosak.


Get one today at www.readnetwork.com


No comments: